C.V. LEADER
:: 01 Octombrie 2008 ::
Suntem 10 specialisti in domenii de activitate diverse. Am considerat ca trebuie sa luam atitudine impotriva indolentei si lipsei de competente.

:: 01 Noiembrie 2008 ::
Astfel s-a nascut Asociatia LEADER, avand ca scop asumat dezvoltarea capitalului uman si cresterea competitivitatii acestuia.

:: 17 Martie 2009 ::
La sediul "proaspat" amenajat, cu dorinta de a contribui la realizarea scopului propus, LEADERII isi incep activitatea.

:: 14 Aprilie 2009 ::
Ni se alatura trei membri noi.

:: 01 Iunie 2009 ::
Am lansat website-ul LEADER.


LEADER
  Scoala nu se termina daca devenim adulti (01.06.2009)
Formarea profesionala a adultilor este o componenta vitala a politicii europene de invatare pe tot parcursul vietii, esentiala pentru cresterea competitivitatii si ocuparii, pentru incluziune sociala, cetatenie activa si dezvoltare personala in toata Europa.

Exista diverse definitii ale formarii profesionale a adultilor in diferite tari. Din prisma politicilor europene de educatie si formare, include toate formele de invatare specifice varstei adulte, dupa finalizarea educatiei initiale, indiferent cat de mult dureaza acest proces. Sunt incluse aici formarea in scopuri personale, civice si sociale, formarea in vederea ocuparii si dezvoltarii carierei, toate acestea putand avea loc in diverse medii - in sisteme educationale de tip formal sau in afara acestora.

Este indeobste recunoscuta la nivel european valoarea formarii adultilor in scopul cresterii ocuparii si mobilitatii fortei de munca. In ciuda acestui fapt, are nevoie de mai multa recunoastere, in sensul asigurarii vizibilitatii, al prioritizarii si al alocarii resurselor necesare. In prezent, participarea adultilor la "invatarea pe tot parcursul vietii" inregistreaza diferente valorice importante in Uniunea Europeana si este nesatisfacatoare in multe state membre.

Romania ocupa ultimul loc in ierarhia statelor membre ale UE in privinta participarii populatiei la programe de formare continua, cu un procent de numai 1,3% din totalul persoanelor cu varste cuprinse intre 25 si 64 de ani, in vreme ce la nivel european este propus un target de 12,5% pentru anul 2010. Cat suntem de departe? Va invit sa calculati... Un raport al UNESCO dezvaluie faptul ca tara noastra nici macar nu a dezvoltat o strategie coerenta in privinta invatarii pe parcursul intregii vieti. Studiile arata ca investitiile in acest domeniu se situeaza, in tara noastra, la acelasi nivel la care se aflau si in urma cu zece ani, in 1999.

Citeste si alte articole